OP WELK FUNDAMENT IS DE HEDENDAAGSE GEMEENSCHAP VAN CHRISTUS GEBOUWD?

 

Hoe kan het dat er zoveel verschillende scheuringen en versplinteringen zijn?

Waarom zien wij zoveel scheuring en onenigheden in de hedendaagse gemeenten en kerken zoals wij dat ook zagen in de eerste gemeenschap van Christus?

Waar we zien dat satan géén ingang had in het begin van de eerste gemeenschap waar annanias en saphira letterlijk dood neervielen als gevolg van hun ego, zien we enige tijd later toch wél onenigheden en scheuringen ontstaan waarbij satan klaarblijkelijk toch wel ingang had gevonden in de gemeenschap.

 

-De eerste scheuring en onenigheid die ontstond was tussen paulus en petrus, waarna er als direct gevolg twee “stromingen” ontstonden, waarbij een gedeelte van de gemeente petrus gingen volgen en een ander gedeelte paulus gingen volgen na zijn beschuldigingen tegen petrus, namelijk dat petrus zich zou laten beïnvloeden door aanwezigheid van besneden joden ten opzichte van heidenen.

Overigens is nergens in het evangelie het verweer van petrus te lezen maar getuigd het wel van enig hypocrisie als paulus exact hetzelfde doet als hetgeen waar hij petrus van beschuldigde. (galaten 2:11-14, handelingen 21: 21, handelingen 16: 1- 3)

-De latere onenigheid en scheuring tussen paulus en barnabas (handelingen 15: 36- 41) waarbij paulus klaarblijkelijk niet tot vergeving in staat is over iemand die hen verlaten had.

 

Waarom zien wij dat veel van de hedendaagse gemeenten en kerken vooral de focus leggen op het woord van paulus? Zien jullie dan niet dat het de woorden van paulus zijn die twist, onenigheid en scheuringen brengen? Waarom blijft men zich aan de leer van paulus vasthouden zelfs als deze TEGEN Het Woord van Jezus Christus Zelve in gaat? Over Het Woord en De Leringen van Jezus Christus valt niet te twisten omdat dit de Oorspronkelijke onbetwistbare Waarheid is, het Fundament waarop wij behoren te bouwen.

Waarom ZIEN wij de zwakte van het vlees, dat paulus predikt, zoveel terug in de gemeenten en kerken?

En zien we NIET De Overwinningskracht ons van Jezus Christus gegeven door en in Zijn Heilige Geest?

Wiens brood men breekt, diens woord men spreekt en het lijkt erop dat velen Het Brood des Levens ingeruild hebben voor hetgeen paulus aanbied…

Waarom zien we bijvoorbeeld óók dat in deze dagen zoveel zieken worden achter gelaten in hun zwakten en ziekten terwijl Jezus Christus ons, door en in Zijn Heilige Geest, De gave der genezing geschonken heeft? (2 timotheus 4: 20)

En waarom zien we in het evangelie van de twaalf apostelen van Jezus Christus NOOIT dat Jezus ook maar één zieke achterliet maar lezen we in de brieven van paulus echter wél dat hij zieken achter liet? (matheus 4:23) Dit terwijl paulus de gave van grote wonderen en tekenen geschonken waren?

 

Begint het al een beetje te dagen, lieve broers en zussen, WAAR en HOE de scheuringen, onenigheden en slechte invloeden de gemeenschap van Christus is binnengedrongen?

Wellicht heeft het iets te maken met de waarschuwingen die ons gegeven zijn door petrus in 2 petrus 3: 14- 16 of wellicht ligt de zaak nog wat kwalijker en dieper en is er met opzet een WOLF onder de schapen gezet? Die met eigen woorden claimt een engel des satans over zich te hebben welke hem in zwakheid houdt en NIET in De Kracht des Heren doet LEVEN, nog wispelturig en onzeker in zijn zwakke vlees verkeerd en dus duidelijk aangeeft door zijn EGO, het “eigen”, geleid te worden. (Het ego is letterlijk de aard van het BEESTje, de engel des satans)

Door meermaals deze dingen over zichZELF te benoemen spreekt paulus zijn eigen woorden tegen waarin hij uitlegt dat een voorganger of spreker VOLMAAKT moet zijn om te kunnen en mogen onderwijzen, en toch roemt hij anderzijds weer op zichZELF door te benoemen dat gemeenten hem nodig zijn.

 

Er staat geschreven dat God Zelve een GROTE MISLEIDING, een KRACHT DER DWALING, zal sturen opdat men de LEUGEN zal geloven en dus ook volgen boven de Het Woord en De Waarheid van JEZUS CHRISTUS en dit is de veroordeling omdat zij een welbehagen hebben gehad in de ONGERECHTIGHEID van de corrupte wereld en haar satanische systeem. (2 tessalonicenzen 2: 1- 12)

En wellicht is er daarom een WOLF gestuurd in het midden der gemeente als beproeving om te zien WIENS Woord men zal (blijven) geloven en opvolgen.

 

“Mijner schapen herkennen Mijner Stem en zij VOLGEN Mij”

 

De boodschap van Jezus Christus spreekt wel degelijk door veel van wat paulus in zijn brieven schrijft. Maar zoals we kunnen lezen waren NIET alle “brieven van paulus” ook daadwerkelijk brieven van paulus, er waren in die tijd valse mensen die brieven schreven in NAAM van paulus om gemeenten te misleiden dus wellicht kan dat de tegenstrijdigheden, die we in de brieven van paulus vinden, verklaren. Het auteurschap van de brieven van paulus is in de helft ervan omstreden volgens onderzoekers.

 

Het woord ”wolf” komt voort vanuit het feit dat paulus een benjameniet is net als zijn voorouder koning saul (filipenzen 3:5)

In genesis 49: 27 staat geschreven: ”Benjamin zal als een wolf verSCHEURen; des morgens zal hij roof eten, en des avonds zal hij buit uitdelen.”

Verder legt Jezus Christus uit waar scheuringen door ontstaan.

Dit legt Hij uit in mattheus 9: 16-17 ”ook zet niemand een lap ongevold laken (Nieuw Kleed) op een OUD kleed; want deszelfs aangezette lap SCHEURT af van het kleed, en er wordt een ergere scheur.

Noch doet men Nieuwe Wijn in OUDE lederzakken; anders zo SCHEUREN de lederzakken, en de wijn wordt uitgestort, en de lederzakken VERDERVEN, maar men doet Nieuwe Wijn in Nieuwe lederzakken, en BEIDE te samen worden BEHOUDEN.”

Het Woord van Jezus Christus is De Waarheid en is onbetwistbaar en vast.

Het oude kleed, het verleden (lots vrouw), de doorn in het vlees, het vlees in het algeheel en zijn lusten en begeerten, het zelf en het ego gaan NIET samen met De Nieuwe Wijn welke Jezus Christus is.

Want het vlees en De Geest hebben géén gemeenschap maar daar is juist vijandschap tussen, daar zit een scheuring tussen.

Het is paulus zelf die getuigd van een doorn in zijn vlees. Als hij zijn vlees had afgelegd zoals Jezus Christus ons dat leert dan was de doorn ook weggeweest, de Genade Gods was daarvoor GENOEG.

 

Het is dit vlees, waar het zaad van de slang in zit, de aard van het BEESTje, wat maakt dat er scheuringen zijn ontstaan, door de oude zak met de Nieuwe Wijn te combineren en dat er scheuringen zijn ontstaan door het oude kleed met een nieuwe lap te vermengen, dit terwijl het oude kleed afgeworpen dient te worden.

Markus 8:33-35 …”zo wie achter Mij wil komen, die VERLOOCHENE ZICHZELVEN, en neme zijn kruis op, en volge MIJ….

”want zo wie zijn leven zal willen behouden, die zal hetzelve VERLIEZEN; maar zo wie zijn leven zal verliezen, om Mijnentwil, en om des Evangelies wil, die zal hetzelve BEHOUDEN.

 

Er hoort géén zelf, een eigen, het vlees of een ik te zijn voor hen die claimen IN Christus te zijn of claimen een christen te zijn. Een volger van Jezus Christus leeft een Leven waarin NIETS meer van het zelf is maar ALLES in en van Jezus Christus is en dus gevormd naar Het Evenbeeld van Jezus Christus zoals Jezus ons ook leert hoe je ware gelovigen kan herkennen, namelijk in markus 16: 14-20.

Niet meer het eigen vlees maar één als Het Lichaam van Christus. Géén doorn in het vlees maar Het Lichaam van Christus. Géén zonden meer maar Het Lichaam van Christus. Géén zwakten, ziekten, lijden en sterven meer maar Het Levende en Gezonde Lichaam van Christus als Het Licht in de wereld en Het Zout der aarde.

 

Er staat geschreven dat wanneer De Heilige Geest in ons lichaam komt dat dit gevolgen heeft voor het lichaam. Zijn deze gevolgen dan soms slecht? Leid De Heilige Geest soms naar kwade en slechte situaties? Of leid De Heilige Geest van Jezus Christus UIT de ure der verzoeking en naar grazige groene weiden zoals geschreven staat? Hierin zien wij dat wij de simpele en eenvoudige Logica van Het Woord van Jezus Christus kunnen en mogen volgen want het is De Waarheid welke Bevrijd en tot Leven leid.

Dát is wat Ware Gelovigen behoren te zijn, Het Lichaam van Christus met de werken van Jezus Christus en dat niet van ons-zelf maar enkel Door De Heilige Geest van Jezus Christus waar Jezus Christus duur voor heeft betaald.

Dit legt paulus ook uit in kolozensen 3: 1-17.

 

We komen zo dus ontzettend veel tegenstrijdigheid in de boodschappen en brieven van paulus tegen die erop wijzen dat zijn brieven NIET geschikt is om als fundament te dienen voor gemeenten of kerken.

Aan de vruchten/gevolgen herkennen wij de boom immers… De duivel/verleiding verschijnt immers als een engel des lichts.

Nu dan… Verkiezen wij te negeren wat duidelijk zichtbaar is?

Of gaan we terug naar het oorspronkelijke fundament zoals Jezus Christus ook gebied in openbaring 2: 4-5 waarbij Hij óók waarschuwt dat Hij anders komt en de KANDELAAR van de plaats wegnemen zal… Zoals ook benoemd wordt in openbaring 18: 22- 24. (Niet een OPname maar een WEGname van De Weerhouder)

Bedenk dat ieder die NIET gefundeerd is op Jezus Christus en ZIJN geboden, deel is van babylon… En géén deel heeft aan De Heilige stad, Het Nieuw Jeruzalem, welke letterlijk geschreven staat als ”gefundeerd op de 12 APOSTELEN”… En daar is paulus er géén van…

Waarom zien wij dan zoveel gemeenten en kerken die hun, veelal verschillende en afwijkende, doctrines gebasseerd en gefundeerd hebben op het onduidelijke en tegenstijdige woord van paulus? Waar petrus dus ook al voor gewaarschuwd heeft.

 

WE ZIEN DE GEVOLGEN ZEER DUIDELIJK, ZOALS WIJ EEN BOOM HERKENNEN AAN ZIJN VRUCHTEN.

 

We zien dat in deze dagen de trend is ontstaan waarbij het woord van paulus vele kerken en gemeenschappen domineert terwijl onze Heere Jezus Christus meer en meer tweede viool speelt en dát is een kwalijke zaak! Er zijn er zelfs die Jezus Christus aanvallen om “hun paulus” te verdedigen en hierin zien we dat paulus voor velen een af-god is geworden.

 

Johannes 10: 7-17 ”maar de schapen hebben NIET naar HEN geluisterd”… ”Ik ben de Goede Herder. Ik KEN Mijn schapen en zij KENNEN mij” … ”Zij zullen MIJN Stem horen”.

 

Aanvulling: er staat geschreven dat de anti-christ Jezus Christus zal verloochen, dat tegenwoordig veel ”christenen” de geest van anti-christ uitdragen zien we veelvuldig in deze drie verloocheningen:

1. ”we LEVEN nu eenmaal in een gebroken wereld” = een verloochening van Jezus Christus want in een gebroken wereld lijd en sterft men en in Jezus Christus LEEFT men.

2. ”we zijn nu eenmaal GELD/mamon nodig om te kunnen LEVEN” = een verloochening van Jezus Christus want wij zijn Jezus Christus NODIG om te kunnen LEVEN en niet mamon.

3. ”de dood, lijden en ziekten is nu eenmaal onderdeel van het LEVEN” = een verloochening van Jezus Christus want Jezus Christus is Het Leven en de dood, lijden en ziekten is géén onderdeel van Hem maar van satans afvallige ondergang.

En hierin zien wij dat we al verder zijn in de voorspellingen van Gods Woord dan men kan zien.

Vele harten zijn alreeds verkild en gewetens dicht geschroeit in een vals geloof, veelal gebaseerd op de brieven van paulus.

 

Onthoudt de waarschuwing van Jezus Christus om je oog op Hem en Hem alleen te houden, vooral in deze einde der tijden waarin er vele valse christussen zullen zijn die naar verderf en ondergang leiden.

 

En zo zien we wel meer dat Gods Woord misbruikt wordt door het ego. De onrechtvaardige wetteloze en afgevallen mens die het kwade en het slechte probeert te rechtvaardigen door Gods Woord te misbruiken en verdraaien naar het belang van het ”eigen”. 

Zo zijn er ook velen die het lijden en de situatie van Job als excuus gebruiken om hun ondergang in zonden te excuseren of zelfs te rechtvaardigen. 

Hierin verloochenen zij de Heilige Geest van Jezus Christus en het offer van Jezus Christus welke ons 2000 jaar geleden gegeven is om juist OVER satans machten te kunnen heersen als kinderen Gods en hier niet langer onder te lijden maar juist in de staat zijn gesteld om anderen hieruit te bevrijden. 

Dat is waar wij van getuigen.

 

 

 

Voor meer informatie, toets en onderzoek: