We hebben inmiddels al meerdere bezorgde reacties en vragen gehad van mensen die, oa. naar aanleiding van een artikel in het reformatorisch dagblad, zijn gaan denken en geloven dat wij de brieven van paulus niet erkennen.

Dit oa. omdat dit benoemt werd in het geprinte artikel. We hadden om een rectificatie gevraagd maar het artikel was al geprint in het dagblad en alleen de digitale versie kon nog gecorrigeerd worden.


Dit is een feitelijke leugen en een misverstand dat recht gezet dient te worden, daarom delen wij hieronder een kopie van het verzoek om de rectificatie en onze reactie aan de schrijver van het artikel:

”Goede avond ……,

Je hebt er een prachtig stuk van gemaakt, onze dank daarvoor!
Dat het tot zegen mag leiden voor jou en voor velen.
We zouden graag 1 rectificatie willen doen, ”dat wij als groepering, de brieven van paulus niet accepteren” maar dat is geen waarheid…
Paulus heeft erg veel waarachtige en goede kennis en wijsheid gedeeld vanuit zijn standpunt.
Echter als wij zijn brieven bestuderen vinden wij tegenstrijdigheden met de leringen van Jezus Christus en is duidelijk te zien dat de eerste corruptie al zichtbaar wordt tijdens het optreden en het schrijven van paulus.
Christenen van deze tijd behoren de onderscheiding te weten tussen de leringen van Jezus Christus en de tegenstrijdigheid in het evangelie van paulus.
Dit leggen we beter uit in de volgende topics:

Petrus is de rots waarop de gemeenschap van Jezus Christus gefundeerd hoort te zijn en hij waarschuwt ons zelfs voor de woorden van paulus maar ook de verzinselen van vele mensen naar aanleiding van de woorden van paulus (2 petrus 3: 14-16)
Wij leggen daarom ons focus voornamelijk op de leringen van de 12 apostelen en Jezus Christus Zelf door en in Zijn Heilige Geest.

Dit is het enige wat wij erop aan te merken hebben.
Dus heel erg bedankt voor je inzet en moeite.
We zullen dit artikel overmorgen delen op facebook (dit hebben we tot dit moment van schrijven niet gedaan) met dezelfde uitleg als dat we hier vermelden; dat we niet tegen paulus zijn maar wel oproepen kritisch te zijn en hem niet te idoliseren/ volgen boven Jezus Christus. (in de praktijk worden de woorden van paulus te vaak gebruikt tégen Het Woord van Jezus Christus Welke De Waarheid is)

Met vriendelijke groet,
Warriorscreed foundation


Reactie schrijver:

”Goed dat jullie dit aangeven, ik zal het doorgeven om aan te passen. Kan ik er deze zin van maken:
De groepering leest de brieven van Paulus kritisch omdat ze „ de leer van Jezus Christus” boven deze brieven stellen.

(en gelukkig dat dit niet waar is. Maar dit had ik wel zo geïnterpreteerd n.a.v. jullie blog over het idoliseren van Paulus. Misschien goed om deze blog zo aan te passen, dat die niet meer zo geïnterpreteerd kan worden?)

Met vriendelijke groet,
…….”


Naar aanleiding van de reactie van de schrijver, dat hij het zo kon interpreteren, hebben wij op zijn advies een toevoeging gedaan en de blog aangepast. Aangezien dit in het geheel niet de boodschap of De Waarheid is wat wij uitdragen zoals ook te lezen is in bovenstaande topics.

Mochten jullie na het lezen van deze informatie toch een leugen ontdekken, toon het ons aub…


Hieronder het geprinte artikel dat niet gecorrigeerd kon worden, aangezien deze al geprint was, met daaronder de, door de schrijver geschreven, definitieve aangepaste versie welke online gepubliceerd is.

Dit is de definitieve versie geworden:
 
De groepering Warriorscreed Foundation adverteert sinds vorig jaar voor een „vrij, natuurlijk leven” in Noorwegen en Zweden, „vrij van de huidige maatschappij”. „Het is voor degenen die het wereldse Babylon willen ontvluchten.”
 
Het was een opvallend schakeltje dat een tijdje terug in het Reformatorisch Dagblad stond. Daarin recruteert Warriorscreed Foundation „goede bewoners” voor een woonwerkgemeenschap in Scandinavië. Initiatiefnemer van de groepering „is Jezus Christus”, zegt Gideon Joah, een ex-soldaat die als kind is opgegroeid in charismatische kringen.
 
Joah is lid van de groepering en was naar eigen zeggen een „slaaf van satan”, terwijl hij zich christen noemde. Dat veranderde volgens hem toen „Jezus hem uit de muil van de draak verloste”. Sindsdien is hij „op missie, volledig toegewijd aan Jezus Christus en Gods Koninkrijk”. Gideon Joah is overigens niet zijn eigenlijke naam, maar de „ware, nieuwe naam die hij van Jezus Christus mocht onvangen”. Hij wil ook niet met een foto in de krant, omdat hij daarmee volgens hem zijn ego, „het beest”, dient.
Een lid van Warriorscreed Foundation zette een website op waar Joah samen met anderen blogs plaatsen met titels als ”Als in de dagen van Noach”, ”kanker sponsoren” en ”Aard van het BEESTje”. De groepering leest de brieven van Paulus „kritisch” omdat ze „de leer van Jezus Christus” boven deze brieven stellen. Op de homepagina schrijven zij „in opdracht van Jezus Christus” over het nieuwste project van de groepering: het opzetten van een gemeenschap in Scandinavië om „geheel kosteloos in een plaats van vrij leven, rust en natuur te kunnen voorzien”.
Ieder die naar een „vrij leven in Gods aanwezigheid, waarheid, gerechtigheid en rechtvaardigheid” verlangt, kan er terecht. In Zweden heeft de groepering inmiddels 80 hectare land aangekocht met de mogelijkheid om kleine huisjes te bouwen en in Noorwegen heeft ze een huisje aan de zee. De leden willen zich geen organisatie noemen, want ze zijn „gewoon praktische volgers van Jezus Christus die Zijn opdrachten opvolgen”.
Er hebben inmiddels „al veel mensen gereageerd” op de oproep van de groepering, die inmiddels in Scandinavië verblijft. Sommigen van hen verblijven er korte tijd „om tot rust te komen of te leren”, en daarna weer terug te keren naar Nederland. Joah: „We richten ons ook op daklozen of hulpbehoevende mensen. Verschillenden van hen hebben al op onze oproep gereageerd. Verder merken we dat mensen het lastig vinden om deze stap te zetten. De poort is nauw. Niet iedereen kan de keuze maken om die poort binnen te gaan.”
Waarom als christen een gemeenschap opzetten in Scandinavië?
Gideon Joah: „Jezus Christus leidde ons naar het noorden, naar de bergen. Hij heeft ons daar geleid om plaats te bereiden voor hen die Babylon, de wereld, willen ontvluchten. De huidige maatschappij van en in Nederland is steeds meer geseculariseerd, ze is corrupt en geïnfiltreerd door kwade machten.
Een drukbevolkt gebied met vele culturen brengt meer besmettingsgevaar van de wereld met zich mee dan een gebied waar slechts een paar mensen wonen, bijvoorbeeld in Scandinavië. Als iemand bevrijd wil worden van slavernij en afhankelijkheid, dan zal hij uit de omgeving weggehaald moeten worden om niet telkens door verleidingen in zonden te vervallen. Daarbij zien we in de vrije natuur van God, waar God Zelf ook nog aanwezig, hoorbaar en tastbaar is, Zijn rust, stilte en oorspronkelijke geneeskrachtige karakter.”
Noorwegen en Zweden zijn haast meer geseculariseerd dan Nederland. Is het daar wel veilig om een christelijke gemeenschap op te zetten?
„De afwezigheid van Jezus Christus maakt een land seculier. Wij zijn er getuigen van dat de lokale ‘goddeloze’ bevolking hier in de bergen veelal minder seculier is dan de gemiddelde zogenaamde christen in bijvoorbeeld Nederland.”
 
Op jullie website staat veel geschreven over het beest en de antichrist. Is een kerkelijke setting niet veilig genoeg voor gelovigen? God zegt dat Hij hen tot het einde toe zal beschermen.
„Ware gelovigen volgen in de levenspraktijk de Heilige Geest van Jezus Christus en zijn daarin beschermd tegen de invloeden van het beest en de antichrist. Voor hen is er geen einde der tijden, maar slechts een voortdurende eeuwigheid, omdat zij deel zijn geworden van Jezus Christus en daardoor aan het Koninkrijk van God.
Het Koninkrijk van God en de huidige maatschappij staan regelrecht tegenover elkaar. De corruptie van de huidige maatschappij heeft niets te maken met de heiligheid van het Koninkrijk van God. Kunnen Nederlanders de deuren van hun huizen en auto’s nog openlaten? Kunnen ze de fietsen van het slot laten zonder dat ze gestolen worden? Kunnen vrouwen en dochters nog veilig over straat lopen?
Hier is geen verleiding te vinden dan enkel het kwaad in het eigen ik van de mens, die corrupt gemaakt is door de beïnvloeding van het onderwijs, de indoctrinaties en de manipulaties vanuit duistere en satanische machten.”
Als het kwaad in het eigen ik zit, hoe proberen jullie dan te voorkomen dat het kwaad zich verspreidt in de gemeenschap zelf?
„Het kwaad zit inderdaad in de mens zelf. Dat is ook de reden waarom Jezus Christus ons leert het vlees, en dus het ”zelf”, te kruisigen en af te leggen, omdat Hij ons duidelijk wil maken dat dit het zaad van de slang is, dat vanuit het corrupte verraderlijke hart opkomt. Die slang bespeelt de gevoelens en emoties.
Wij proberen niet te voorkomen dat het kwaad zich ook bij ons verspreidt. Dit wordt voorkomen in de zekerheid en de kracht van de Heilige Geest van onze Heere Jezus Christus, Die ons leidt naar waarheid en laat zien wat komen gaat. Hij beschermt ons tegen de vele verleidingen die momenteel uitgaan in dit uur van verzoeking.”